29 Temmuz 2012 Pazar

MAŞALLAH ARILARIM BAL YAPMADA.

 Bu yıl arıları fazla sık ziyaret etmiyorum.Ne kadar çok sevdim,gereğini yaptım gözüm ve nazarım arılara dokundu...Aksilikler hep olumsuzluklarda ensemde dolaştı.Hal böyle olunca bu yıl sadece yapmam gerekenleri yapıp arıları yaylada akışına kendi haline bıraktım...Çarşamba günüde kısa 2-3 saatlik kontrol ve bakım ziyareti yaptım.
 Arılar çok şükür sağlıklı ve kendi konumunda iyiydiler.Bende metro katlar yoktu.Kış kaybının çokluğundan mayısda katları bölme yapmıştım.Ama kovanlar şükür doldu.Allaha hamdolsun dolan kovanlar bal da yaptılar.Bu haliyle ben onlardan geçmiş yıllara göre memnunum.Önümüzde sıcak günler var.Bu arada olgunlaşan ballarda 
sırlanmada.Bizde iyice olgunlaşmasını bekliyoruz.
Sanırım hasat zamanı 8 Ağustosdan sonra olacak.Çünkü;1-8 Ağustos yaz sıcaklarının zirve yaptığı eyyam bahur zamanı..Eyyambahurda arılar çok hırçın oluyor.Onun için bal hasat zamanını bu tarihden sonra yapacağız.Nasibimize her zaman hamd ettik.Veren ve alan Yüce Allah..İnşallah hayırlı ve bereketli eyler.(Amin)

Arıcı 07 ANTALYA

2 yorum:

  1. Saygıdeğer hocam,inşallah veriminiz çok güzel olur,sevgi ve saygılarımla

    YanıtlaSil
  2. hayırlı ve bereketli olsun

    YanıtlaSil