20 Nisan 2011 Çarşamba

BAHARA DİKKAT...


NOT:SAAT 13.50  ANTALYADA ÖYLESİNE AHESTE VE TATLI BİR YAĞMUR VE BEREKET AKIYORKİ YÜCE ALLAHIMIZA HAMD OLSUN DEMEK DİLE AZ GELİYOR İÇİMDEN..SONSUZ ŞÜKÜRLER BEREKETE...


 Değerli arıcı arkadaşlarım,bu yıl sizlerle hem magazin hemde teknik olarak fazla paylaşımımız olmadı.Fazla ayrıntıya ve teferruata girmedik.Bunların genel sebebleri var.Genel doğrular ortak noktamız.Özel yaptıklarımız kişiselleştirdiğimiz işler ve ayrıntılar.Bu bahar girişi bir hayli yoruldum.Sebebide kışın çok yatmışım.Bazı yapmam gereken işleri atlamışım.Sonradan karar verdim.Kovanların bakımı ve boyanması.Kullandığım kovan sayısı 150 nin biraz üzerinde...Bir kaç yıldırda hiç bakıma alınmadı.İyice yıprandılar.Hal öyle olunca önce depomda duran kullanılan boş kovanlardan başladım.Dışlarındaki kabaran boyalar temizlendi.
                                                           Yeni kovan Rengimiz ön beyaz diğer kısımlar çimen yeşili
Bu iş için Sipiral kullandım.Sipirale takılan ağaç temizleme aparatlarından aldım 10 civarında...Zımparadan yapılmış.Dışlarını güzelce sildim.Çatlaklarına silikon çektim.Çürüyen yerlerini onardım.Tam çürüyenlerini parçalayıp sobada odun yaptım.Kapakların açılan yerlerini tamir ettik.Kovanlarıda...Katran ağacından 15 civarında ballık vardı.Onları kovana dönüştürdüm...
 Sonuçdada resimlerdeki hale getirdim kovanları...Bu pazartesi ve salı günüde arılıkdaki kovanlarla onarılıp boyananlar değiştirildi.Daha önceleri tüm kovanlarım beyazdı.Hepsinin aynı renk olmasının çok sıkıntısını çektim.Ana ların çiftleşme uçuşu dönüşünde zaman zaman yanlış kovanlara yönelmeleri...Ayrıca kapak türlerinde değişikliğe gittim.
                                      Bu yıl arılarımız beklentilerimizin uzağında kaldılar.
 Kapakların önündeki ağaç bölmeler kaldırıldı.Kapatma işini saçdan yapılan aparatla yapacağız.Nakillerde arı çıkışını artık  sıfırlara indirebiliriz sanırım...En güvenli sistemi seçtim.Resimleri tıklayıp büyütürseniz ayrıntıyı görebilirsiniz.
                                                 Arılığın kovanları boyanarak değiştirildi..
 Evimin bahçesindede onarım ve boyamaya başlanılacak 60 kovan beni bekliyor.Yeni bakım ve boyama yapılacak kovanlar resimlerden farklı olcak...Önce tüm kovanlarım beyaz olduğu için bu kovanların önü beyaza boyandı..Yeni boyamalarda krem mavi turuncu çimen yeşili toprak rengi gibi renkleri dikkate alacağım.
                                                           Menekşeler açtı...
 Haberlerden sonrada  ayrıntılardan bahsedelim..Bu yıl hava çok zaman kapalı,hafif hafif yağmurlu geçmekte...Bu durum arılarda baharın getirdiği olumlu durumları kabusa dönüştürmeye aday gibi gözükmekte..Çünkü:Sık yağmurlar nektar kaynaklarını yıkıyor.Arı tabiatdan nektar toplayamıyor.Akdenizde tam ful yavruyada geçti.Havalarda serin ve soğuk geçmekte.Kovan içini ısıtmaya bal gerekli...
 Ama arıda çalışamıyor.Tehlikeli bir durum..Arıya yakından takip gerekli.Çünkü:Açlıkdan bahar sönmeleri yaşayabilirsiniz.Bunun yanında kovan içi ısıtılamazsa kapalı pupalarda toplu yavru ölümleri yaşanabilir.Buda yavru çürüklüğünün hortlamasına sebeb olacaktır...Onun için arılarınızın bal stoğu yoksa  şerbetle beslemeye alın...Ben akdenizde  seyrek şerbeti tercih ediyorum böyle durumlarda...(70-75 kg su ile 50 kg şekerden yapılır.)Bu hafta 2 kere hafta içi şerbetleme yaptım.Çünkü:Kovanlarda bal yok.Hava soğuk ve yağışlı...Arı uçamıyor.Yağmurla nektarda yok...
 Bunun yanında ormanlarımızda bol güzellikler yer alıyor.Yukardaki bu resimdeki bitki hepinizin bildiği çalı...Adı namı meşhur pıynar ağacı...Şimdi akdenizde bunlar iyi açtı.Arılarda iyi polen alıyor..Birde bunlar basra verse...Bazen çalılar acayip basra veriyor.Balı çok kötü ama arının kendisini besleyecek yiyeceği bol oluyor...
 Bir başka pıynar ağacı daha..Hepside iyi çalı çiçeği açtılar...
              Bu gün Antalya  akşama kadar böyleydi...Ana arı üretme için iki kovan hazırlayacaktım.Ama bölme yapamadım.Hava müsade etmedi..Artık haftaya ana üretmeye yoğunlaşacağım...Çünkü:Tüm kovanlarımın anaları değişecek...Birde bölmeler yapacağız..Hava müsade ettiği anda arılıkdayız..Tüm arıcı arkadaşlara kolaylıklar diliyorum...Arıcı 07 ANTALYA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder