1 Aralık 2010 Çarşamba

RÜRENDEN MUŞMULAYA-EVE TAŞINDIK...


Uzun bir zaman oldu Düzlerçamındaki püren ormanına geleli...25 Ağustosda pürendeydik.Düne kadar.Nihayet dün akşam,arıları pürenden kaldırarak evin yanındaki araziye yewrleştirdim.Yukardaki püren resimleride yeniseneye kadar albümlere yerleşti...Bu yıl pürenden bal almadık.Hava kurak geçince püren çiçeği nektarı az verdi.Oda arılara ancak kafi geldi.Bu sabah evin yanındaki yeni arılıkda ilk çalışmayı yaptık.Gece kovanları yere indirmiştim.Demirden altlıkların kırılan yerlerini onarıp kaynaklarını yapayım diye evimin yanındaki açık atelyeye taşıdım.Öyle oluncada kovanlar yere inmişti.Kovanların altına palet altlıklar ve ağaç kalaslar koyarak yerden kaldırdım.O işde bir hayli zamanımı aldı ve beni yordu

Arılar yeni yerlerini hemen sevmişler...Etrafdaki sarı çiçeklere ve muşmulalara hemen yüklendiler.Muşmulalarda öyle güzel kokuyorki...Demekki nektarı çok iyi.

Yukardaki resimde tomurcukdaki muşmula(yeni dünya) ağacı..Bu ağaçlar kendi bahçemizde...



Arılığın konumu...Ben Düzlerçamı mahallesinin kenarındayım.Öyle olunca arılarımı koyabilecek boş arazilerimiz vede yerler var...Bu arılık evime 50 m. mesafede..

Çiçek açmış vede tomurcaklar yan yana olan bir muşmula...Çiçekler kasım sonu-aralık başı açıyor,meyve ise Nisan sonu mayıs başı olgunlaşıyor.

Bu resimde arılığın batısından..Bu sefer arılığa arıları planlı koydum.Nasip olursa aralık sonu gibi buradan taşınacağım zaman araç arasına girerek rahatça yükleme yapalım diye...


Arıcı 07-ANTALYA

2 yorum:

  1. abi yeni arılıgınız güzel görünüyor fotolar bi harika bukadar net olabilirancak.eline saglık.

    YanıtlaSil
  2. güneyde akdenizde az sayıda arıcı blogçularımız var.çalışmalarınızı sanaldan hep okuyoruz.bereketli yıllar.başarılar...

    YanıtlaSil