15 Mayıs 2010 Cumartesi

TEMEL PETEK TAKMA TEKNİĞİM

Arıcı dost ve arkadaşlarım; Bloklardaki amacımız doğru ve güzel bilgilerimizi paylaşmak,daha güzeli varsa yorumla katkı yaparak en güzele ve mükemmele ulaşmak.Ben bu bloğu bu amaçla kullanıyorum.Yoksa ziyaretçi sayısı,izleyici sayısı bunlar bana bir şey kazandırmıyor.Benim bloğum faydalıysa arıcı arkadaşım ziyaret etsin,faydalansın.Tek paylaşım amacım bu.Çoğu zaman yazı yazarken kaynaklara bakma zorunluluğu hissettiğim oluyor.Buda bana bilgilerimin gelişimine katkı sağlıyor.Bugün temel petek yapıştırma tekniğimi paylaşmak istiyorum.Daha güzel ve kolay yapan varsa lütfen yorumlarla katkı yapsın.

Önce bir cezve veya kapta yeterli miktarda suyu kaynatıyoruz.Küçük tüpte kısık alevde suyumuz yavaşdan kaynarken mahmuzu içine batırıp çıkarıyoruz.
Bu tahta parçası tam çıtalarımızın içine girecek şekilde kesilerek üzeri bezle kaplanıyor.Bezin altına ince süngerde koyabilirsiniz.Bu bezle kaplı ağaçdan aparat iyice ıslanıyor.Islamanın amacı beze mumun yapışmasını engellemek için.
Mum önceden çıtaya yapıştırılıyor.Bunuda parmaklarımızla uç orta ve birkaç noktasından bastırıp çıtaya yapıştırıyoruz.iyice yapışması için tahta ile üzerinden kanallı bir tahta parsı ile bastırıyoruz.Bunun için eski çıtalarınuç kısmını ndan faydalanabilirsiniz.Kaynayan suya batırılan mahmuztam tel üzerinden hareket ettirilerekmumun tele yapışması sağlanıyor.
Yukarda resimde görüldüğü gibi sıcak suya batırılıp çıkarılan mahmuz tel üzerinden hafifçe bastırılarak hareket ettiriliyor.
Resimde görüldüğü gibi mahmuz mumu hafifçe eriterek tele yapışmasını sağlıyor.Bu şekilde yapışınca mum telden hiç ayrılmıyor.
Resimde görüldüğü gibi 1. sınıf bir yapıştırma ortaya çıkıyor.Daha iyi bir tekniğiniz varsa lütfen yorumlarla katkı yapınız.Tüm arıcılara kolay gelsin.Buyazıyı hazırlamamın amacı bazı arıcıların temel peteği mumla telin değişik kısımlarından yapıştırmasını gördüğüm için belki faydalı olabilirim amacıyla yazdım.Hoşça kalın.
Arıcı 07

2 yorum: